Zadzwoń do nas

Dziś jest środa 15 maja 2024 imieniny: Zofia, Jan, Izydor
Praga z Kołem PTTK im. Jana Pawła II w Węgierskiej Górce

Po raz kolejny członkowie oraz sympatycy Koła PTTK im. Jana Pawła II w Węgierskiej Górce udali się na fascynującą wycieczkę turystyczną. Tym razem celem podróży była Praga – miasto setek wież, wpisane na listę UNESCO i jedno z najpiękniejszych miast świata.

Wycieczkę wspominają w następujący sposób:

Zwiedzanie rozpoczęliśmy na Starachowie, skąd rozpościerała się rozległa panorama miasta. W czasie spaceru w kierunku Zamku zobaczyliśmy Bibliotekę Starachowską, kościół Loretański, Plac Hradczański. Zwiedziliśmy Zamek Królewski, Katedrę św. Wita, Salę Władysławowską. Spacerowaliśmy urokliwą Złotą Uliczką z małymi, bajkowymi domkami. Przechadzaliśmy się pięknym ogrodem Wallenstaina w kierunku Rynku Malostrańskiego. W drodze na Rynek Staromiejski przechodziliśmy przez słynny gotycki Most Karola – wizytówkę czeskiej stolicy oraz ulicę Karlovą pełną wspaniałych zabytków architektonicznych. Na Rynku Starego Miasta podziwialiśmy gotycki kościół Marii Panny oraz kościół św. Mikołaja - najpiękniejszy kościół barokowy w Pradze. Zobaczyliśmy też Ratusz na Starym Mieście ze słynnym unikatowym zegarem astronomicznym tzw. Orlojem. Po krótkiej przerwie udaliśmy się w kierunku Placu Vaclava, gdzie prócz pomnika patrona miasta podziwialiśmy jego piękną zabudowę. Na targu dokonaliśmy zakupu pamiątek. Kontynuując zwiedzanie przeszliśmy najdroższą ekskluzywną ulicą Pragi - Paryską, oraz dzielnicą Żydowską - Józefów. Każda z praskich dzielnic ma swoją niepowtarzalną atmosferę i wyjątkowy urok.

Na zakończenie jako podsumowanie intensywnego dnia odbyliśmy godzinny rejs po Wełtawie, w czasie którego utrwaliliśmy obrazy z Pragi i odpoczęliśmy. Pogoda była cudowna, wręcz upalna. Pełni wrażeń, zadowoleni i w pełni usatysfakcjonowani, choć nieco zmęczeni wróciliśmy w późnych godzinach nocnych.