Zadzwoń do nas

Dziś jest czwartek 02 maja 2024 imieniny: Anatol, Zygmunt, Anastazy
NIEPOKALANÓW I WARSZAWA Z KOŁEM PTTK IM JANA PAWŁA II W WĘGIERSKIEJ GÓRCE
W dn 18-21 08 2022 Koło PTTK im Jana Pawła ll w Węgierskiej Górce wraz z Kołem PTTK im Rudolfa Niemczyka w Żywcu odbyły wycieczkę do Niepokalanowa oraz Warszawy.
Dzień pierwszy:
W dn. 18.08.2022 o godzinie 5 00 wyruszyliśmy autokarem z Węgierskiej Górki do Nieborowa. Dotarliśmy na parking około godziny 10 00, skąd udaliśmy się do zespołu pałacowo-parkowego Książąt Radziwiłłów. Po przekroczeniu bramy naszym oczom ukazał się Pałac Radziwiłłów. Ze względów niezależnych od nas, nie udało nam się wejść do środka, gdyż w tym czasie akurat kręcono sceny filmowe. Pałac w Nieborowie jest jednym z nielicznych w Polsce, gdzie zachowały się zbiory sztuki i wyposażenie wnętrz, sięgające początków XVIII w. Za Pałacem znajduje się ogród w stylu baroku. Dominują w nim rodzime drzewa i krzewy. Najbardziej okazałe są dwa platany posadzone ok. roku 1770. Park posiada partery kwiatowe, niskie labirynty bukszpanowe, aleje lipowe. W parku znajdują się również cztery rzeźby zwane Babami nieborowskimi. Są to kobiece postacie koczowniczego plemienia Połowców. Z ogrodòw w Nieborowie udaliśmy się do ogrodów w Arkadii. Jest to romantyczny park w stylu angielskim. W Arkadii można było zobaczyć Świątynie Diany, Domek Gotycki, Akwedukt, Przybytek Arcykapłana, Grotę Sybilli, Grobowiec Złudzeń. Z Arkadii udaliśmy się do Niepokalanowa oddalonego około 40 km. Niepokalanów to franciszkański klasztor-sanktuarium położony we wsi Paprotnia, zajmujący powierzchnię 28 ha., założony przez św o Maksymiliana Marii Kolbe. Niepokalanów to także miejsce, gdzie znajdują się Muzea, do których zresztą się udaliśmy. Muzeum Papieskie ze słynnymi papa mobile, Muzeum Strażackie, oraz Muzeum Dom Urodzenia św o Maksymiliana Marii Kolbe. Ważnymi miejscami są także Panorama Tysiąclecia z ruchomą szopką ukazującą dzieje Polski, oraz Misterium Męki Pańskiej - wspaniały spektakl figur i obrazów. Pierwszą noc spędziliśmy u Braci Klasztornych.
Dzień drugi:
Po zjedzeniu śniadania, spakowaliśmy walizki do autokaru i udaliśmy się do Warszawy. Pierwszym naszym przystankiem, przed którym zameldowaliśmy się, był budynek Biblioteki Uniwersyteckiej. Specyficznej urody dodaje elewacja budynku, poprzez instalację ośmiu tablic zwieńczoną frezem z napisem Biblioteka Uniwersytecka. Tablice prezentują fragmenty tekstów ( staropolskiego, greckiego, staroruskiego, arabskiego, hebrajskiego, sanskryckiego, oraz dwóch notacji matematyczno-fizycznej i muzycznej). Spod Biblioteki udaliśmy się na jej dach. Na dachu bowiem mieści się jeden z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Jest to bardzo popularne miejsce odpoczynku studentów, mieszkańców Warszawy jak i turystów. Z dachu można podziwiać panoramę miasta i widok na Wisłę.  Z ogrodòw na piechotę udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Centrum nosi nazwę na cześć Mikołaja Kopernika, a otworzono je w 2005r. Jego głównym założeniem jest możliwość poznawania praw nauki, gdzie zwiedzający mogą samodzielnie przeprowadzać doświadczenia, a także uczestniczyć w warsztatach i pokazach naukowych. Następnym naszym celem był spacer po Łazienkach Królewskich. Przejechaliśmy więc autokarem spod Centrum M.K. do Aleji Ujazdowskich przy Belwederze, gdzie stoi posąg Józefa Piłsudskiego. W Łazienkach Królewskich pierwszym naszym obiektem, który mogliśmy podziwiać był Pomnik Chopina, gdzie zresztą wraz z grupą PTTK Żywiec zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Łazienki Królewskie to letnia rezydencja króla Stanisława Augusta. Tworzą je klasyczne zabytki i historyczne ogrody. W Łazienkach odwiedziliśmy Pałac na Wyspie, Starą Oranżerię, Pałac Mysliwiecki, Biały Dom oraz Amfiteatr. Wycieczkę po Łazienkach zakończyliśmy spacerem po Ogrodach, a ma ona cztery ( Ogród Romantyczny, Ogród Królewski, Ogród Modernistyczny, Ogród Chiński).
Dzień trzeci:
W trzecim dniu zaczęliśmy zwiedzanie od Pałacu Kultury i Nauki. Pałac powstał w 1955r z inicjatywy Józefa Stalina jako "dar narodu radzieckiego dla Polaków" i jest to jeden z najważniejszych, a zarazem najbardziej rozpoznawalnych budynków w Warszawie. Wraz z panią przewodnik dane nam było zwiedzanie wnętrz Pałacu, takich jak Sala im. profesora L.W. Rudniewa, Sale Renesansowe i Marmurowe, czy Sale im. Adama Mickiewicza. Kolejną ciekawostką był dla nas wyjazd windą na 30 piętro ( około 114m.) Pałacu , gdzie znajduje się taras widokowy. To jedno z największych atrakcji, gdyż możemy z niego podziwiać panoramę Warszawy. Kolejnym celem dnia trzeciego był spacer po Starym Mieście Królewskim Traktem Warszawy. Spacer zaczynamy oczywiście od Zamku Królewskiego ( który będziemy zwiedzać dnia czwartego) i Kolumny Zygmunta. Na naszej trasie znajduje się Bazylika Archikatedralna, miejsce koronacji królów Polski, oraz oraz zaprzysiężenia Konstrukcji 3 Maja, Pomnik Małego Powstańca, zwiedzamy Krakowskie Przedmieście, gdzie znajduje się Pałac Prezydencki, Hotel Bristol, Pomnik Mikołaja Kopernika i Adama Mickiewicza. Przy Krakowskim Przedmieściu znajduje się także Kościół św Anny, oraz Bazylika Świętego Krzyża, które również zwiedzaliśmy. Nie omieszkamy zobaczyć zmiany warty żołnierzy przy Grobie Nieznanego Żołnierza, który znajduje się na pl. marsz. Józefa Piłsudskiego. Udaliśmy się na Rynek Starego Miasta, gdzie znajduje się Pomnik Syrenki, który przedstawia ją jako meluzynę wynurzającą się z fal. Około godziny 16 00 wróciliśmy do hotelu, jednak to nie był koniec wrażeń na ten dzień. Na godzinę 21 00 udaliśmy się na pokaz w Multimedialnym Parku Fontann. Położony u stóp Starego Miasta Park oferuje nam spektakularne show świata, dźwięku i wody. Na wodnym ekranie obejrzeć możemy anonimową opowieść nawiązującą do historii Warszawy i jej legend. Towarzyszą jej świata laserów i ruch kilkumetrowych słupów wody wznoszących się w rytm muzyki.
Dzień czwarty:
Czwarty dzień rozpoczęliśmy zwiedzaniem Zamku Królewskiego. Zamek Królewski to barokowo-klasyczny zamek pełniący funkcję muzealne i reprezentacyjne. Plusem naszego zwiedzania był przewodnik, który w pełni przedstawił nam opis każdych z sal i pokoji.W Zamku zwiedzaliśmy Dawną Izbę Poselską, Nową Izbę Poselską, Salę Senatorską, Audiencjalną, Tronową,Rady, Wielką, Rycerską,a także Pokój Żółty, czy Sypialnię Królewską. Po zwiedzaniu Zamku część grupy udała się na spacer ulicami Warszawy, a część do Muzeum Narodowego. Jest to największe muzeum w Warszawie, założone w 1862r jako Muzeum Sztuk Pięknych. Znajdują się w nim zbiory sztuki starożytnej, malarstwa polskiego, jak i malarstwa obcego, zbiory numizmatyczne, oraz rzemiosła artystyczne. O godzinie 15 20 dobiegł koniec naszej przygody z Warszawą. Jak mawia klasyk , wszystko co dobre szybko się kończy i nam niestety też się skończyło. Czas spędzony w gronie wspaniałych ludzi z Koła PTTK W-G jak i z Koła PTTK Żywiec przyniósł nam wiele przyjemności i radości i oby tak kończyły się wszystkie kolejne wycieczki.